Gevonden worden

Zoekmachine optimalisatie ingebouwd

Het is belangrijk goed gevonden te worden in zoekmachines. Voor veel website komt het merendeel van de bezoekers binnen via de zoekmachines.
Illustratie van seo expert

Een goede vindbaarheid is afhankelijk van veel factoren. Niet al die factoren kan je beinvloeden. Niet alle factoren zijn ook bekend. Maar met die onderdelen waar we wel invloed op hebben en waarvan we weten dat zoekmachines ze belangrijk vinden houden wij rekening tijdens het bouwen van onze websites.

Google

Laten we eerlijk zijn, als je gevonden wilt worden moet je hoog komen in de zoekresultaten van Google. Met een marktaandeel van ruim 90% is het veruit de grootste zoekmachine.

Google wil de zoeker de optimale resultaten geven voor zijn zoekopdracht.

Met die gedachte in het achterhoofd is het logisch dat de volgende dingen belangrijk zijn:

  • CONTENT - je moet de bezoeker waardevolle informatie geven over dat wat hij zoekt. En op zo'n manier dat hij deze makkelijk kan lezen. Je content is het allerbelangrijkst voor je vindbaarheid. 
  • Laadtijd - binnen 3 seconden besluit een bezoeker of hij de webpagina de moeite waard vindt. Dat is best snel. Jammer als hij eerst twee seconde moet wachten tot hij iets ziet. Hoe snel je pagina laad is dus ook van belang op je positie.
  • Techniek - de site moet foutloos laden en een goede structuur hebben zodat browsers de pagina goed kunnen laten zien. Ook de robot's van Google bekijken voornamelijk de code van de website. Deze moet dus goed in elkaar zitten.
  • Structuur - is de structuur van de code, navigatie en de content duidelijk? Dit helpt de bezoeker de tekst scannen en begrijpen waar het over gaat. Zo moet je bijvoorbeeld geen Kop 3 gebruiken zonder een Kop 2 er boven.
  • Mobiel - je website moet goed en snel werken op een mobiele telefoon. Steeds meer mensen gebruiken in eerste instantie hun telefoon om op internet te browsen.

En verder (maar daar hebben we minder tot geen invloed op)

  • Leeftijd - een webpagina die langer bestaat heeft meer autoriteit dan een net nieuwe pagina.
  • Linkbuilding - links naar jouw pagina vanaf relevante pagina's
  • Social Media - interactie via social media is ook goed voor je positie
  • Concurentie - wat de concurrentie doet op jouw zoektermen is ook van belang voor jouw positie.

Marathon vs sprint

Goed scoren in Google is niet iets wat je aan of uit zet. Het is iets dat moet groeien en gevoed moet worden. Je bent en blijft er mee bezig. Wil je snel resultaat, dan is adverteren een betere optie. Dat geeft direct een hoge notering

Wat wij doen

Om ervoor te zorgen dat jou website goed scoort in Google en andere zoekmachines zorgen wij er natuurlijk voor dat hij technisch goed in orde is zodat hij goed doorzocht kan worden door de Google bots (de robotjes die internetpagina's bezoeken beoordelen en in de resultaten plaatsen).

We plaatsen de site, als hij af is in de Search Console. Dit is een handige tool waarmee je problemen kan signaleren (en dus oplossen) bij het indexeren. Ook kan hier informatie vinden over hoe je site gevonden wordt, op welke zoekwoorden. 

We dienen een sitemap in bij Google zodat zij weten welke pagina's je website heeft en deze zo makkelijker (en hopelijk ook sneller) kunnen vinden. Deze sitemap wordt automatisch bijgewerkt als er nieuwe pagina's aan je website worden toegevoegd.

We bieden jou een handige SEO tool, waarmee je jouw teksten en pagina's kan controleren of de wensen van Google. Zo zie je of bijvoorbeeld of je titel lang genoeg is (of juist te lang is), of je zoekterm vaak genoeg en op de juiste plekken terug komt en nog veel meer.

Ik heb al een site en wil beter gevonden worden

Heb je al een website en wil je dat deze beter gevonden wordt? Wij kunnen een gratis scan voor je maken om te kijken waar de problemen zitten. Op basis daarvan maken we een plan van aanpak met prijsopgave om jouw website positie te verbeteren.

Vraag een gratis scan aan