E-mail instellen voor Walraven WebWerkhosting

Je hebt altijd inlog gegevens nodig om je account toe te voegen:

Gebruikers gegevens

Gebruikersnaam: dit is het volledige e-mailadres
Wachtwoord: dit heb je van ons ontvangen of kan je zelf wijzigen via de DirectAdmin die bij je hostingaccount hoort.

Gegevens van de server

Zowel de inkomende- als uitgaande server is server1.flokkus.nl of server2.flokkus.nl je kan dit terug vinden in de mail die je ontvangen hebt bij het afsluiten van de hosting. Kan je het niet meer terug vinden, neem dan contact met ons op.

IMAP account
Poort 993 - versleuteld

Pop account
Poort 995 - versleuteld

SMTP
Poort 587 - versleuteld TLS

Bij de uitgaande serverinstellingen kan het zijn dat je de verificatie (of authentication) aan moet zetten.

IMAP account wat is het, wat doet het en wanneer gebruik ik het?

Met een IMAP verbinding blijft alle informatie op de server staan. Dit heeft als voordeel dat je via alle apparaten waarmee je via IMAP de mail bekijkt het zelfde ziet. Het nadeel is dat de mail ruimte in neemt op de server en dat je hierdoor snel op het limit van je schijfruimte kan komen, zeker als je vaak grote bestandn verstuurd of ontvangt.

Handig om te gebruiken als je zowel vaak je mail leest/verstuurd op je laptop/pc als je mobiel/tablet.

POP account; wat is het, wat doet het en wanneer gebruik ik het.

Met een POP verbinding haal je de mail die op de server staat op en plaats je die op je apparaat. Dit heeft als voordeel dat je maar weinig ruimte op de server nodig hebt. Het nadeel is dat je, als de mail eenmaal is opgehaald, je die niet op een ander apparaat kan bekijken zoals je telefoon.

Combinatie voorbeeld

Dit is handig om te gebruiken als je eigenlijk je mail maar op 1 plek verwerkt. Als je sporadisch ook de mail op je telefoon wilt kunnen zien kan je het zo instellen dat mail x dagen op de server bewaard blijven nadat de mail is opgehaald. Als je dan je telefoon via IMAP instelt, kan je daar x dagen mail inzien.

Lukt het niet

Lukt het niet om de mail in te stellen, controleer dan eerst of je wel in kan loggen in de webmail: www.jouwdomeinnaam.nl/webmail. Lukt dat wel, en kan je daar ook mail ontvangen en verzenden, dan weet je dat de inlog gegevens correct zijn én de mail werkt.

Als je niet kan inloggen op de webmail en/of je kan vanuit de webmail niet verzenden of ontvangen, neem dan contact met ons op.